Bangkok & Phnom Penh

3 oktober 2008 - Phnum Pénh, Cambodja

Hierbij ons eerste verslag van M&M on tour. We genieten op en top van de vrijheid d.w.z. de hele nacht niks doen en vooral niet aan werk denken (wel aan collega's natuurlijk)! De eerste kennismaking met Thailand was meteen een goeie! Na aankomst een bus genomen en na diverse beddenchecks uitgekomen bij Happy House (spreek uit: Gappy Gouse). Deze staat niet in de lonely planet, maar is behalve de 8 trappen, de m2 en de travo's achter de bar best een aanrader! Uiteraard wel de LP geraadpleegd voor de Bangkok in 2 dagen tour, waarbij de Royal Palace, shopping mall (voor de camera) en de rondvaart met longtail-boat op het programma stonden. Alleen de vlucht naar Phnom Penh gaf weer wat stress aangezien we bij het relaxt koffie drinken 'last call' op het bord zagen verschijnen. Helaas was rennen naar de gate er niet bij omdat we vanwege het overgewicht de wisseltruc naar onze daypacks hebben uitgehaald en dus met 7 kilo aardappelen op de rug liepen. Phnom Penh is een leuke stad, ook al dachten we hier gisteravond anders over... We gingen in het pikkedonker op zoek naar een restaurantje, straatverlichting en straatnaambordjes zijn hier helaas ver te zoeken. De redding was een tuc-tuc, met de meteen de hoofdprijs! Bij daglicht ziet alles er heel beter uit. We hebben een dagtoer bij onze personal tuc-tuc driver Sabin geboekt. Ingredienten waren de Killing Fields (leuk is anders, maar je kan Cambodja niet aandoen zonder dit gezien te hebben). Het is heel creepy allemaal, maar op de terugweg sloeg de stemming meteen om omdat we werden ingehaald door een vrachtwagen met varkens! Een gewassen varken ging met zijn voorpoten op de reling en probeerde te ontsnappen met een snoekduik. Snel handelen van onze chauffeur voorkwam varkenssateh. De 'eerlijke' vinders langs de kant doken op het varken en onder luid ge-iiiiiiiiiiiih werd de buit binnengehaald. Dit varken levert toch een $200,- op! We zijn hierna naar de Grand Palace geweest met veel goud en glitters en bovenin het torentje de Grand Emerald Budha waar we met de slippers uit een gebedje hebben gedaan.

We vermaken ons hier prima! We vertrekken naar het noorden van Cambodja. Vanwege de moessons hopen we dat de bus en boot (en wij dus) hier geen problemen van gaan ondervinden, maar dit houdt het spannend!

1. ilona:
    hey guys!

leuke foto's!!
    Mar, mis je nu al!!!
  2. Ria en Harry:
    3 oktober 2008
    Wat een hoop dingen te zien, leuk om alles zo mee te maken,en te lezen,alleen het ruiken van die stad lukt nog niet,als een koning zit Mike in de (gouden)het randje ervan, koets, nou wij genieten mee hoor kinders, kus van ons, en tot horens
  3. Frans en Nell:
    3 oktober 2008
    de mooie foto,s bekeken en het spannende reisverhaal
    gelezen. De Leukste foto vond Frans dat Mike naast het boeddhabeeld stond het leek" sprekend" op hem!
    Het bezoek aan de Killing Fields moet indrukwekkend geweest zijn,wat mensen zich in een paar jaar elkaar kunnen aandoen.We volgen jullie reisverslag nauwlettend en vol interesse tot gauw en heel veel liefs!
  4. Tessa:
    4 oktober 2008
    Wat een leuk verslag. Het is daar dus helemaal geweldig! Leuk om de foto's te zien. Het heeft veel weg van Vietnam. Mijn vakantieherinneringen komen ook weer helemaal boven! Geniet lekker.

Liefs, Tess
  5. D&A:
    4 oktober 2008
    He jongens! Daar is ie dan, jullie eerste stukkie! Leuk hoor. Een paar dingen komen zeer bekend voor, zoals de voorbarige 'last call' op het vliegveld van Bangkok (wij hebben wel gerend, maar dat was dus echt niet nodig). Daarnaast de quicksilver shirtjes van Mike, het bewijs van een bezoekje aan de Mall! Alleen waar is de groene variant ;-)?? En bedankt voor de felicitaties voor m'n verjaardag 'alvast'. Jullie zijn er vroeg bij dit jaar en zijn de eerste die me feliciteren voor m'n 30e verjaardag op 3/10/09 ;-)!

Ok, nog veel meer avontures voor de komende tijd toegewenst en 'well keep in touch'!

Groetjes en liefs vanuit Ottawa,

D&A
  6. irene:
    6 oktober 2008
    hi m&m!
    leest als een heerlijk begin van jullie megatrip :)
    Herkenbaar Bangkok (zoals tess schrijft, komen ook bij mij idd die mooie herinneringen weer boven).
    Hier nat en guur - echt herfst dus jullie zijn precies op tijd weg!
    xx
  7. charlotte:
    6 oktober 2008
    OOOOh jullie zijn al weeeeheeg!! Nou moe ;-( Goed te lezen dat het bevalt allemaal. Jullie hebben bangkok overleefd iig. Geen acties gezien of is het er alweer rustig?
    Wij zijn zaterdagavond teruggekomen van vakantie. Was heerlijk, maar hadden eerlijk gezegd wat meer verwacht van Maleisie (kuala lumpur, kuala selangor, cameron highlands en penang). Singapore vonden we enorm indrukwekkend. Soort dubai, maar dan gezelliger en met spleetogen ipv burkha's ;-)Onderweg nog mensen uit Zoetermeer tegengekomen die ook aan 'wereldreizen' waren.(Misschien ken je ze mar?). Nu weer terug 'thuis' in Dubai. Vreemd hoor om dan terug te komen op plek dat je thuis is, maar nog niet helemaal zo voelt.

Veel plezier daar!!xx Charlotte

P.S. Mar, we hebben gister weer es naar onze trouwfoto's gekeken(de helft is al ingeplakt in fotoalbum). Waren er (weer/nog steeds/altijd/elke keer..etc) erg blij mee. Ze zijn zo goed geluuuuukt!!
  8. sop, chiel en lil:
    8 oktober 2008
    lieve zus en snelle zwager,
    Hier gaat alles goed en zo te lezen bij jullie ook.
    Mooie foto's hoor!
    zo zijn jullie toch een beetje bij ons!
    Doe voorzichtig en we verheugen ons op jullie volgende verhaaltje...

dikke x van de "lensies"