Vancouver - Whistler

9 april 2009 - Whistler, Canada

Daar zijn we weerrrr! En wel met onze plaatjes uit Vancouver en Whistler. Vancouver is een supermooie stad, een beetje vergelijkbaar met NY. De eerste dagen lekker rondgekeken en koffie's gedronken, maar vanwege de jetlag waren de dagen wel heel snel om! Hoofdact van Vancouver was een Orca-tour bij de Vancouver Islands. Het was maar goed dat we onze pilletje hadden ingenomen want we stuiterden over de golven. Het was de eerste tocht van het seizoen en deDSC04040 orca's moesten nog een beetje op warmen. Ze waren zo vliegensvlug dat deze cameraman en -vrouw ze niet goed konden vastleggen. De Orca-garantie heeft ons een Orca-tegoedbon voor het leven opgeleverd. Dit betekent dat we nog een keer terug moeten komen (wereldreis 2?). De sea eagles en sea lions waren wel in overvloed aanwezig.

Behalve excursies moest er ook flink geshopt worden om alle snowboardgear op tijd bij elkaar te krijgen. Het ging er zo heftig aan toe (winkel in, winkel uit) dat het magnetische veld van onze hotelpas het had begeven en we niet meer de kamer in konden...

DSC04126Whistler, vernoemd naar het gefluit van de marmotten hier (feitjes, feitjes, feitjes...), is hèt snowboardgebied van Canada. De big mountains van Blackcomb en Whistler zijn met de langste peak-2-peak gondel met elkaar verbonden. Het weer was zomers, dus je kon in Fiji-outfit de berg af.DSC04118 Wij zweetten gewoon in onze duur aangeschafte spullen. Het gaat er hier anders aan toe dan Frankrijk of Oostenrijk. Geen kippenhok, maar een luxe hotel en goed betaalbare biertjes en restaurants. Zeker een aanrader voor je volgende wintersport, wees op tijd met boeken voor 2010 want de Winterspelen komen er ook aan.

1. Ria en Harry:
    9 april 2009
    Hallo Mike en Marjolein, wat een mooie foto's weer, en meegedaan met de zoen wedstrijd? gratis bier, nooit weg,ja jullie hebben alles gehad,zomer en winter, nu nog met de auto er op uit, je zou zeggen, alles is al gezien, nou wij wachten op, ja waarop, we zien het wel, lieve groeten, knuffel, van Pa en Ma
  2. D&A Adventures:
    9 april 2009
    Jeetje, ligt het aan mij of zijn jullie eeeeeeerrug vroeg wakker? Of was het juist een latertje?? De foto's zien er top uit, ben heeluhmaaal niet jaloers... vooral niet omdat hier geen vlokkie sneeuw meer te bekennen is...:-(( Tot over exact een week, dan sta ik op t punt richting vliegveld te rijden om jullie op te pikken, can't wait! Liefs, As
  3. D&A:
    9 april 2009
    He luitjes, ik weet wel waar het aan ligt, jullie zijn aan het smokkelen met de datums! De vorige keer helemaal, gewoon brutaal 30 maart boven het bericht zetten terwijl we 2 april nog gereageerd hadden op het toenmalige laatste bericht.. 'Web-log humor' noemen we dat, daar weten wij ook alles van ;-). Maar ziet er weer goed uit allemaal! Alleen wat jammer dat jullie dat grote zoen feest net hebben gemist.. Tot over exact een week, dan sta ik op het punt om m'n computer uit te zetten om jullie na een klein jaar weer te begroeten! Cheers en tot dan! Dennis
  4. Frans en Nell:
    11 april 2009
    Mooie foto's, jullie zien er super uit,goed geshopt in Vancouver!!!(en je moeder maar zorgen maken dat jullie het koud hebben). Happy easter,lieverds goed eieren zoeken in Canada.
    Een hele dikke kus en ....tot gauw!!
  5. willemien:
    14 april 2009
    Hoi Marjolein, wat heerlijk zeg deze reis, wist het niet.. Maar je had het wel verteld! nog een maandje dus! Ben nog steeds errug blij met jouw foto's! geniet ervan en nog bedankt voor je bericht. Grtz Willemien
  6. D&A:
    29 april 2009
    He luitjes, welkom thuis! Goeie reis gehad en nog een beetje genoten van Montreal? We zijn beniewd naar jullie nieuwe en laatste bericht, of komt er toch nog een doorstart ;-)? Als jullie nog een beetje energie overhebben, veel plezier vanavond met de nach! Maar ja, wat is nou een Kon.nach/dag zonder de 'crowdwurmers'? ;-)

Liefs, D&A
  7. meneer MOR:
    29 april 2009
    Fijn dat jullie weer terug zijn !
    Zin om binnenkort een biertje te pakken?

Groeten,
    Michel