Adelaide, the Great Ocean Road & Melbourne

28 januari 2009 - Melbourne, Australië

De verkoeling is in zicht, want in Adelaide is het zo'n 20 graden minder dan de west kust. Heerlijk! We hebben er gelijk gebruik van gemaakt door met gratis fietsen de stad te verkennen. DSC02342-550Je krijgt er alleen wel een leuke helm bij, want deze zijn hier verplicht. Mike kreeg er ook nog een leuk kinderzitje bij (lastig opstappen). Adelaide is echt geweldig, er is hier nl nog veel meer gratis, zoals bus en tram, musea, internetten, bier en een gratis rondleiding in de Haigh's chocoladefabriek plus chocola. Hier houden wij Nederlanders wel van! De Tour kwam ook nog even langs met Lance (he's back!) en gratis 40+ zonnebrand (inmiddels was het kwik weer gestegen haha). Hierna hebben we onze gele Getz opgepikt voor de reis naar Sydney.  Dit keer dus geen camper meer, maar hostels. Al snel komen we er achter dat die camper toch wel erg handig was. Parkeren en tukken maar. We zijn ook niet zo van het reserveren van de hostels, waardoor we al een paar keer op een haar na in de Getz hebben moeten slapen. DSC02321-550
DSC02408-550Via de Great Ocean road rijden we naar Melbourne, een lange tocht door de vele lookout-points, maar wel met veel mooie plaatjes. In Lorne hebben we onze eerste boete gekregen. Zeer onterecht! We stonden namelijk niet in de rijrichting geparkeerd. Wat een flutregel. Bij het verhaal halen bij de agent, kwam er wat stoom uit zijn oren: "Don't argue with me!". Dat waren we natuurlijk niet aan het doen "we were just explaining ;-)." Wegens wederom niet reserveren hebben we de eerste nacht in Melbourne, tegen onze zin in, in een 4-sterren hotel moeten overnachten. Deze verwennerij werd weer snel ongedaan gemaakt door de komende vier nachten in een stapelbed. We zijn precies op het juiste moment in Melbourne want er is genoeg vermaak o.a. de Australian Open en de Big Day out waar we allebei kaarten voor hebben. DSC02513-550Joehoe!!!!! Big Day Out is " het" grote muziekfestival van Australie en laat dit nou net op Australian day vallen dus 2 vliegen in 1 klap. In Melbourne was de heat wave van de century aan de gang, meerdere dagen 43 graden. Mooi moment om te verkassen naar de frisse zeelucht van Tasmanie.

1. Wouter:
    Hoi Wereldreizigers,
    eindelijk tijd gevonden om een berichtje naar jullie te maken. Ik heb de meeste van jullie reisverslagen gelezen. En vind dat jullie lekker bezig zijn zo saampies op reis. Mooie dingen al gezien, gedaan en nog in het verschiet. En ook nog huwelijksplannen gemaakt, kan bijna niet gekker! Welke wedstrijd(-en) zijn jullie geweest. En dan straks naar Tasmanie. Daar komt trouwens goede brut sekt vandaan. Hier is verder alles goed. Heel Nederland is in de ban van voetbalplaatjes sparen bij de AH. Mijn collega's lopen zelfs op het werk plaatjes te ruilen om hun boek met ca 250 plaatjes vol te krijgen. Het begint hier weer lekker te vriezen, dus wellicht binnenkort weer schaatsen en boerenkool eten en snert:-) Dag vriendjes veel plezier en tot de volgende keer maar weer.

Groet Wouter
  2. harry en ria:
    2 februari 2009
    Hallo kinders van het goede leven, dat is afzien hè die warmte, maar het is goed toeven zo zonder werken,en wat leuk om Australian Open ook mee te beleven,ja jullie maken genoeg mee, en wij genieten er ook van, een vraag,op de big day out, hebben jullie ook een riedel mee gespeeld, samen,ik weet dat jullie het kunnen, liefs van Pa en Ma
  3. Frans en Nell:
    2 februari 2009
    hi lieverds terwijl jullie vaart minderen voor het de koala's helpen wij de vogels de winter door met vetbollen,haha.Super dat Adelaide zo goed is voor z'n burgers en passante weet J.P. dit wel? Geweldig om Big Day Out en Australian day mee te maken en te vieren!!jullie weten wel wat genieten is veel plezier en een dikke kus
  4. Marjan en Aad:
    Marjolein en Mike,

WAt een leuk bericht dat jullie na deze grote reis gaan trouwen.
    Wij genieten een heeeeeeeeeel klein beetje mee met jullie fantastische ervaringen op deze reis.
    Er zitten foto's bij die straks bij World Press Photo terecht kunnen.
    Wij hopen dat jullie nog veel plezier in de komende tijd zullen hebben.

Groetjes Marjan en Aad
  5. D&A:
    3 februari 2009
    He luitjes! Leuk stukje proza weer! Leuke foto's ook, we kunnen ons alleen niet aan de indruk onttrekken dat Mike's haar wel heel snel groeit ;-). Klinkt ook goed dat muziekfestival, we zijn benieuwd wat voor namen daar te zien waren, onze grote vriend met z'n ruitjes- annex houthakkersblouse nog gesignaleerd :-)? Hier alles onder controle, momenteel genieten we van de laatste bezoekers voor jullie, dus dat komt ook steeds dichterbij! Liefs D&A
  6. chochempie en Sil:
    4 februari 2009
    Nogmaals echt biek dat jullie gaan trouwen.
    Hier gaat het top. Stijn loopt de hele kamer door (!) en kan op commando allerlei diertjes aangeven (ook de kangaroe) en Julia groeit als kool. Bedankt voor de kaaaaaaaaaaaart !
    Wanneer komen jullie nu terug? Zeker wanneer hier de mussen van het dak vallen...zucht
    Goed te zien dat mike op foto 30 eindelijk naar de kapper was geweest. Maar die aussie burgers (lachen trouwens) moeten niet in de magnetron hoor!
  7. irene:
    8 februari 2009
    Hi M&M,
    klinkt nog steeds heerlijk! Fijn om jullie zonnige verhalen te lezen als afwisseling voor alle freezing wintersportverhalen die de D9-teamies verspreiden :-)
    x irene