De week van : het afscheid

25 september 2008

Soms verliest een woord zijn kracht omdat het te vaak gebruikt wordt. Dit hebben wij ook met het woord "afscheid". We hebben het al zo vaak over afscheid nemen dat we er zelf ook gek van worden. Overal waar we komen wordt er gesmoest...wat doen die nou hier?? Zijn ze nou nog niet weg? Wanneer gaan ze dan eindelijk? Maar we kunnen jullie iets vertellen, as maandag is het allemaal voorbij. Dan vertrekken we echt.

Sinds een aantal maanden is er bij Max Models "de week van" geïntroduceerd. Alhoewel het hier om een goed doordacht concept (van GJ) gaat , is het natuurlijk meer een excuus om een lekkere borrel te drinken. Zo was er bijvoorbeeld: de week van de voeding en gezondheid (+borrel), de week van het scouten (+borrel) en de week van de buitenlandse bureaus (+middagborrel) etc. Vandaar dat "de week van het afscheid" in deze blog niet mag ontbreken.

Het begon allemaal met de afscheidsborrel van vriendjes en familie bij strandtent Mambo. Dit gebeurde ruim 1,5 week voor vertrek, waardoor het meer als een gezellig avondje drinken en relaxen bij de openhaard voelde.  Vervolgens ging de afscheidtour verder richting Friesland (overigens niet voordat eerst de stam-Mc bij Lemmer werd aangedaan) om fam Schutterhoef nog even gedag te zeggen. Na nog even hondje gespeeld te hebben met Krijn en lennert, Jasper te hebben verteld wat de andere kant van de wereld is, zusterlief geknuffeld te hebben, was ook daar het afscheid een feit.

Dinsdag werd Marjolein op haar werk verrast met een afscheidsetentje (geheel in Thaise stijl) om de wereldreis even in te wijden. Al is niet zeker of iedereen zijn/haar eigen bestelling heeft gegeten, want niemand kon de naam van het gerecht meer herinneren ;-)

Mike kreeg ook een eigen afscheid van zijn collega's bij KPN. Na zijn laatste werkdag werd er nog even goed geborreld. Er werd hem nog even op het hart gedrukt dat een wereldreis veel risico's met zich meebrengt en omdat hij deze als auditor moet zien af te dekken, kreeg hij een volledige uitzet (reuze vliegenmepper, muizenval, doggiebag, compas, eierwekker voor de powernap, dextro, rekenmachine etc) cadeau. (zaten daar ook de kosten bij voor overbagage bij het inchecken??)

Het laatste afscheid was van de fiets van Marjolein. Nogal onverwachts en na flink zoeken op het station in geen heinde en verre te bekennen. Snel tijd voor een nieuwe " week van" zullen we maar zeggen...

1. De Luie Boeker:
    26 september 2008
    NOU!!!
    Wat zijn die foto's leuk van de borrel in Mambo! ;-)
    Mar.. Je fiets ligt onder het balkon.. Niemand die em ziet, niemand die er last van heeft!
    We gaan er keurig op passen!!
    Laatste weekend in Holland.. Heel veel genieten vanaf maandag! '
    Dahaaaaag!
    Erwin
  2. Tiny Fokke:
    26 september 2008
    wij wensen jullie een hele fijne reis en volgen
    jullie van achter de laptop
  3. Niels en Daan:
    27 september 2008
    Zijn jullie nou nog niet weg?

We gaan jullie reisje volgen en zijn vooral benieuwd naar de avonturen met de muizenval!

Groetjes,

Niels en Daan
  4. maartje:
    28 september 2008
    Nog maar een nachtje: ENJOY, far away van dat koude kikkerlandje!! Volg jullie van heel dichtbij en laat je niet gekmaken door de aziaten!!
    Hele dikke kus!
    Maartje
  5. Frans en Nell:
    30 september 2008
    De laatste security (tyrips)aan de daypack
    kwam de trein naar Dusseldorf op tijd aan.
    Een zenuwjachtige conducteur:snel instappen a.u.b.
    de laatste knuffel en een kus jullie zijn nu echt weg.Lieverds heel veel plezier op dit avontuur en laat ons meegenieten want we gaan jullie missen.
    Heel veel liefs en een dikke kus papa en mama.
  6. Ria en Harry:
    1 oktober 2008
    Hallo daar in de warmte, dus de eerste budha's gezien, morgen naar Cambodja, wij volgen jullie op de voet, veel plezier daar, kus van ons
  7. Mo:
    2 oktober 2008
    He hallo,
    Eindelijk is het begonnen. Ik hoorde dat jullie zijn gearriveerd in het drukke bangkok met al zijn luchtjes en chaos. Vast heerlijk aan het bier op een van de vele terrasjes. Het is hier super herfst (dat is nl altijd leuk om te horen wanneer je naast de airco zit en je afvraagt of het nog gaat afkoelen) Nog bedankt voor jullie cadeau, heerlijk in de storm met een kop thee op de bank en lezen maar (ook leuk in een hangmat op het strand overigens). Veel plezier en geniet!!

Groetjes Mo en Yoeri (Ron is hard aan het werk in viva la france)